söndag 12 januari 2014

Skrivarcirkeln har startat

Under hösten träffades jag, Astrid, Björn och Mikael nästan varje helg för tre timmars skrivande på biblioteket. Idag var första tillfället för vår lilla skrivarcirkel för i år.


För ovanlighetens skull satt vi ute bland bokhyllorna eftersom salen vi brukar boka var upptagen. Genom de stora fönstrena kunde man se blöt snö fara horistontellt genom luften när vinden svepte förbi. Temperaturen omkring oss sjönk långsamt tills tre av oss satt med jackor på. Det var mysigt att kunna ha en varm tekopp i händerna, när fingrarna tog en kort paus från tangentbordet.

Det blev ganska många sådana pauser för mig eftersom jag började titta igenom Corielle igen för en sista slutkontroll innan den skickas till några förlag. Jag satt och läste mer än jag skrev och tog mig igenom första fjärdedelen. Vad jag också hann med innan biblioteket stängde var att fundera över titlar att sätta på de delar kapitlen blivit uppdelade i.

Första delen i Corielle heter Vintermörker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar