torsdag 27 mars 2014

Första recensionen

Jag har fått min första offentliga recension, av min än så länge opublicerade Corielle. Recensionen är skriven av Björn Wirén. Opartisk pojkvän som han är lyckas han ändå få med både styrkor och svagheter. Ni hittar recensionen på hans blogg. Kort sagt tyckte han det var en fantasifull kortroman med högt tempo vilket gör att karaktärerna inte får så mycket utrymme att förändras.

Corielle är som sagt inte utgiven i nuläget men planeras att skickas till tänkbara förlag under våren, parallellt med mitt andra manus (arbetsnamn Silver Varg) som blev färdigredigerat i söndags. Första steget blir att skriva en synopsis/sammanfattning av vardera och fundera ut hur jag ska presentera mig själv. Kanske kan jag få lite hjälp från Björn.


Ps. Om någon tappat bort Mikael Hammarlunds blogg så har den flyttats till adressen mikaelhammarlund.blogspot.se.

1 kommentar:

  1. Din första recension... var det jobbigt att läsa den? Starkt av Björn att inte vara översvallande okritiskt positiv alltigenom... :)

    SvaraRadera