fredag 3 januari 2014

Corielle-trailer?

En stor del av gårdagen ägnade jag åt Corielle (ett av de två bokmanus jag jobbar med). Fast inte skrev jag nya scener. Inte redigerade jag och formulerade om meningar. Inte funderade jag över handlingen.

Istället påbörjade jag mitt första försök att göra en boktrailer i videoform till Corielle.

Att det är just Corielle som fått äran beror på att jag redan funderat kring hur den skulle kunna se ut (fast jag har avvikit en hel del från mina ursprungliga tankar). Corielle är dessutom den berättelse som varit med mig längst, men mer om det någon annan gång.

Så Corielle-trailer på väg. Förhoppningsvis. Håll utkik! :)

5 kommentarer:

  1. Det blir kul att se... Det låter förresten som mig det där, att göra trailers, framsidor och grafik i stället för att skriva på själva boken :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag behövde ändå göra något till slutuppgiften i videokursen, så tänkte att detta kunde vara kul. (Det har också fungerat utmärkt som ursäkt till att inte redigera något på Varg...).
      Återstår att se om den blir lyckad, men jag blir nog lite stolt över den oavsett. :)

      Radera
    2. Är det bara en animerad trailer eller finns det något filmat med i stil med min M.I.S.T-trailer?

      Radera
    3. Nej, inget filmat. Jag ville inte lägg för mycket jobb på materialet med tanke på den begränsade tiden. Plus att jag vet hur dåligt det gick sist jag försökte filma en trailer till nåt på egen hand. Jag hade tänkt fota lite material till början av den men skippade det också för att få ett mer enhetligt utseende i hela.
      Så trailern är mer lik din tändsticksask än M.I.S.T-trailern. ;)

      Radera
  2. Älskar dina blomkrusiduller... :)

    SvaraRadera